Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΠΩΣ Ο ΚΕΡΕΜ

Είναι βαρύς ο αγέρας σαν μολύβι
Φωνάζω, φωνάζω, φωνάζω
Ελάτε γρήγορα σας φωνάζω
Να λειώσουμε το μολύβι

Κάποιος μου λέει
Φωτιά θα πάρεις απ’ την ίδια σου φωνή
Θα γίνεις στάχτη
Στάχτη σαν τον Κερέμ
Που κάηκε απ’ τον έρωτά του

Και εγώ του λέω
Ας καώ, ας γίνω στάχτη σαν τον Κερέμ
Αν δεν καώ εγώ
Αν δεν καείς εσύ
Αν δεν καούμε εμείς
Πώς θα γενούν τα σκοτάδια λάμψη



Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ 
Μετάφραση:  Γιάννης Ρίτσος 
Μουσική: Μάνος Λοΐζος
Πρώτη εκτέλεση: Μάνος Λοΐζος

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8Bsbnabtl5M#!


Η πρώτη μου επαφή με τους στίχους αυτούς έγινε όταν μαθητής της τρίτης λυκείου το άκουσα από το φιλόλογο μου, που μας το διάβασε στην τάξη και δάκρυζε! Τότε εμείς γελάσαμε...

Δυόμιση δεκαετίες μετά όχι μόνο δε γελάω πια, αλλά το θυμάμαι ακόμα και νιώθω κάθε λέξη του. Αυτή είναι πλέον η απάντησή μου σε όσους με ρωτούν πως θα αλλάξει η κατάσταση σε οποιοδήποτε τομέα... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: